פניקס שירות ותיקון

לקוחות מרוצים

מעל 30,000 לקוחות מרוצים

שנות נסיון​

מעל 20 שנות נסיון

מתי מזגן מוציא מים

במאמר זה, אנו נסקור את התופעה המעניינת שבה מזגנים מוציאים מים, תוצאה של תהליך התעבות שמתרחש במערכת המיזוג. נבין איך תנאי הסביבה משפיעים על כמות המים המופרשת, ומתי מזגן מוציא מים.

מתי מזגן מוציא מים​

למה המזגן מוציא מים?

מדוע מזגן מוציא מים? התשובה לשאלה זו נעוצה בתהליך הידוע בשם "התעבות". כדי להבין את התהליך, חשוב להתחיל מהאופן בו מזגנים עובדים. מזגנים מקררים את האוויר בחדר על ידי פיזורו דרך סוללת המאייד, המעבירה את גז המזגנים (קרר). כאשר אוויר חם ולח מגיע במגע עם הסוללה הקרה, הלחות באוויר מתעבה והופכת למים.

המים שנוצרים על ידי תהליך זה נאספים ולבסוף טיפות המים נופלות אל תוך מגש ניקוז מיוחד. ממגש זה, המים מועברים החוצה מהמערכת, ולכן לעיתים ניתן לראות מים נוזלים מהחלק החיצוני של המזגן.

התהליך הזה חיוני לתפקוד של המזגן מכמה סיבות:

קירור: התעבות מסייעת להסרת הלחות מהאוויר, דבר שמאפשר למזגן לקרר את החלל באופן יותר אפקטיבי.

מניעת עובש ובעיות רטיבות: על ידי הסרת הלחות מהאוויר, מזגנים מסייעים גם במניעת עובש ובעיות רטיבות בתוך המבנה, כמו נזילה במזגן.

לסיכום, תהליך התעבות הוא חלק אינטגרלי מתפקוד מערכת המיזוג.

מתי מזגן מוציא מים​

מתי מזגן מוציא מים

מזגן יכול לפלוט מים בכל זמן שהוא פועל, אבל ישנם זמנים מסוימים שבהם זה קורה יותר. התופעה הזו נפוצה במיוחד בימים חמים ולחים, כאשר האוויר מכיל הרבה לחות. כשהמזגן עובד במשך זמן רב, כמו בלילה שלם או לאורך יום חם, הוא עלול לפלוט יותר מים. לוקח בדרך כלל למזגן בין דקות ספורות לרבע שעה להתחיל להוציא מים.

עוד מאמרים

מאמרים כלליים - מזגנים

תרצו שנחזור אליכם?

או חייגו!

שיר ארזי
05/07/2023
קרא עוד
חברה מעולה לתיקון מזגנים ומוצרי חשמל ביתיים, ממליץ בחום.
איציק תורג'מן
22/07/2023
קרא עוד
טכנאי מזגנים מומלץ בקריות וחיפה!! תיקן לי את המזגן בלי בעיה, בן אדם מדהים.
הקודם
הבא
דילוג לתוכן