פניקס שירות ותיקון

לקוחות מרוצים

מעל 30,000 לקוחות מרוצים

שנות נסיון​

מעל 20 שנות נסיון

משאבת מים למזגן

משאבת הניקוז, או משאבת המים, היא מכשיר האחראי להסרת המים המצטברים במהלך פעולת המזגן, תוצר לוואי של תהליך הקירור. במקרים רבים, ללא משאבת מים, יגרם נזק רב למזגן ואפילו לבית.

במאמר זה, נחקור את העולם המרתק של משאבות המים למזגנים. נבין איך משאבות מים במזגן פועלות ומתי צריך אותם.

מה זה משאבת מים במזגן ומה תפקידה?

משאבת מים למזגן, ידועה גם כ"משאבת ניקוז", יכולה להיות רכיב קריטי במערכת מיזוג האוויר, האחראית על ניקוז המים שנוצרים כתוצאה מתהליך הקירור. במהלך העבודה הרגילה של המזגן, הלחות באוויר מתעבה והופכת למים, תופעה המכונה "קונדנסציה". משאבת המים משמשת להובלת המים הללו מהמזגן אל מחוץ לבית או למבנה, ובכך מונעת צבירת מים ונזקים פוטנציאליים.

השימוש במשאבת מים הוא חיוני במיוחד במצבים שבהם אי אפשר להסתמך על כוח המשיכה לניקוז המים באופן טבעי, למשל, כאשר המזגן מותקן במיקום שאינו מאפשר ניקוז פשוט או כאשר ישנה הצורך להוביל את המים לנקודה גבוהה יותר לפני שיגעו החוצה.

משאבת ניקוז למזגן

איך עובדת משאבת מים?

ככל שהמים מתחילים להצטבר במזגן עקב תהליך העיבוי, הם זורמים למשאבת הניקוז. במשאבה עצמה יש מיכל איסוף קטן, שבו יש מערכת שמזהה את כמות המים. כאשר המים מגיעים לרמה מסוימת במיכל האיסוף, המערכת מפעילה את המנוע החשמלי של המשאבה.

המנוע החשמלי של משאבת הניקוז פועל לזמן קצר, דוחף את המים המצטברים לצינור הניקוז, שמוביל את המים החוצה מהמערכת ומחוץ לבית או למבנה. לאחר שהמים נפלטו ורמת המים במיכל האיסוף יורדת, המנוע נכבה.

התהליך הזה מתרחש באופן חוזר ונשנה, כאשר המשאבה מפעילה ומכבה את עצמה בהתאם לצורך, ובכך מבטיחה ניקוז תקין ויעיל של המים מהמערכת. כל זאת מתבצע באופן אוטומטי, וללא צורך בהתערבות ידנית, כל עוד המשאבה תקינה ומתוחזקת כראוי.

מתי צריך להתקין משאבת מים במזגן?

ישנם מספר סיטואציות בהן יהיה מומלץ להתקין משאבת מים במזגן:

מיקומים נטולי גישה לניקוז טבעי: בחללים שאינם סמוכים לקיר חיצוני או במיקום שאינו מאפשר ניקוז ישיר, כמו בחדרים בתוך מבנה גדול, מרתפים, או במקומות גבוהים.

מערכות מיזוג מורכבות או מרכזיות: במזגנים מיני-מרכזיים או מרכזיים, שבהם המים צריכים לנוע ממקום היווצרותם לנקודת ניקוז מרוחקת.

גבהים שונים בתוך המבנה: במקרים שבהם המים צריכים לעלות קודם לפני שיוכלו לרדת לניקוז, כמו במזגנים המותקנים בקומות נמוכות או במרתפים.

הגבלות אסתטיות: במצבים בהם הניקוז יחייב קידוחים או עבודות בנייה שעלולות להיות בלתי אפשריות או לפגוע בעיצוב המבנה.

התקנת משאבת מים במזגן במקרים אלה מאפשרת ניקוז יעיל של המים, שעלולה לגרום לנזקים כמו רטיבות, עובש, או אף פגיעה במערכת המיזוג עצמה. בנוסף, משאבת מים מאפשרת גמישות רבה יותר בתכנון ובהתקנת מערכות המיזוג.

עוד מאמרים

מאמרים כלליים - מזגנים

תרצו שנחזור אליכם?

או חייגו!

שיר ארזי
05/07/2023
קרא עוד
חברה מעולה לתיקון מזגנים ומוצרי חשמל ביתיים, ממליץ בחום.
איציק תורג'מן
22/07/2023
קרא עוד
טכנאי מזגנים מומלץ בקריות וחיפה!! תיקן לי את המזגן בלי בעיה, בן אדם מדהים.
הקודם
הבא
דילוג לתוכן